• Fri fragt over 499,- (ellers 29,-)
  • 365 dages retur/bytte
  • Gratis retur v/ombytning

Fejl på Philips Hue systemet? - Find løsningen her

Af Steffen Andersen 17. okt. 2017

Vi elsker Philips Hue! Små-fejl kan forekomme (og det er utrolig få fejl), men vi har måske løsningen herunder.

 

4 Hurtige Philips Hue links:

 

 

Typiske fejl på Philips Hue systemet

Det er heldigvis ikke ret mange fejl vi oplever med Philips Hue lamper og pærer, det fungerer stort set altid bare. Og måske endnu bedre, så er mange af de fejl på Philips Hue som du kan opleve såkaldte fejl 40 - altså fejl som opstår ved fejlagtig brug. Vi har her listet de fejl op herunder som vi oftest hører fra vores kunder, og som vi selv har oplevet. Har du en fejl som ikke er beskrevet herunder, så skriv eller ring til os.

Vi forsøger at holde guiden opdateret, men da der ofte kommer opdateringer, kan stien ind til løsningen ændre sig lidt, eller skifte navn - giver det problemer, så kontakt os bare.

 

  • Pære eller lampe kan ikke findes i app
    Søg efter pæren manuelt, ved at skrive lampen/lyskildens serienummer ind (står på selve lyskilden - på lamper indeni tæt på printpladen).
    Sikre dig, at serienummeret du skriver er korrekt, dobbelttjek altid. Sikre dig desuden, at du har wifi der hvor du/lampen er.
    Åben Hue app -> Settings -> Light Setup -> PLUS tegn -> Add serial number

 

  • Jeg har købt Hue Dimming Kit, men kan ikke finde det i app'en
    Når du køber Hue produkter inkl. lysdæmper, såsom Dimming Kit, er disse allerede parret til hinanden fra fabrikkens side, og du skal derfor vælge option 2, når du har valgt add accessory og add dimming switch. Herefter skulle pæren automatisk blive tilføjet. Hvis dette ikke virke så prøv, at nulstille din Dimming Switch ved at trykke reset knappen inde på bagsiden (brug en nål eller lign.) til den begynder at blinke.
    Pæren skal muligvis tilsluttes ved en manuel søgning.

 

  • Min pære/lampe blinker og/eller reagerer ikke fra app
    Hvis en Hue pære blinker, kan det være tegne på, at din lampe har en løs forbindelse. Har du sikret dig, at den ikke har det (skru pæren ordenlig i, tjek strømmen), skal du nulstille pæren ved at slette den i Appen og manuelt tilføje den igen. Tjek også pæren i en anden lampe. 
    Virker det heller ikke, er din Hue pære defekt, tag kontakt til din Hue forhandler.
    Åben Hue app -> Settings -> Light Setup -> PLUS tegn -> Add serial number

 

  • Motion Sensor, Tap eller Dimming Switch kan ikke findes i app
    Søg efter din Tap, Switch og motion sensor som en "Accessory" i din app - og ikke som en lyskilde. Det kan nogle gange hjælpe at trykke på reset knappen bagpå tilbehøret.
    Åben Hue app -> Settings -> Accessory Setup -> "PLUS tegn" -> Følg instruktioner

 

  • Tap eller Dimming Switch mister forbindelse til app/Hue
    Mister en af dine Hue enheder forbindelsen til Hue systemet er første step, at prøve at connecte den til Hue systemet igen.
    Dimming Switch: Tryk og hold alle 4 knapper inde til den lyser.
    Tap: Fjern den fra din Hue app og lig den ind igen.

 

  • Jeg kan ikke finde Hue Bridge i App?
    Kan skyldes du har fået en ny Router og i så fald at Bridgen har fået tildelt en ny IP, som den ikke kan forstå.
    Sluk og tænd for strømmen på både din Router og din Hue Bridge. Vent til alle lamper lyser konstant blå på Bridge og det skulle virke igen.
    Virker dette ikke, så kan du prøve at se om din bridge er tilknyttet en IP via dette link: https://www.meethue.com/api/nupnp

 

  • Hue Lightstrip Plus lyser forskellig farve / uens
    Vi ser ofte, at Lightstrip Plus lyser forskellige farver eller lyser uens langs strippen, særligt efter man har afklippet den.
    Kør et par fingre ned langs strippen (hårdt), og du vil i de fleste tilfælde kunne presse dioderne indeni på plads, og derved lyser alle dioder igen ens.

 

Find løsning på endnu flere problemer, klik her og gå til Philips Hue's egen support side

 

Fejl på Hue i andre app's

Da Philips Hue jo også kan styres via andre app's vil vi gerne hjælpe dig her også. Har du noget at tilføje, så skriv endelig bare til os.

  • Apple Homekit app gør Hue lyset langsomt
    Der er ikke det store at gøre ved dette desværre. Vi regner med, at det løses hen ad vejen, men styre du Hue via Apple Homekit, vil du opleve lidt forsinkelse på lys-styringen.

 

 

Ofte stillede spørgsmål om Philips Hue

Udover de typiske fejl som kan opleves på Philips Hue så får vi også utrolig mange spørgsmål omkring Philips Hue systemet generelt. Derfor har vi samlet de spørgsmål vi ofte får omkring det smarte Hue system, og har du yderligere spørgsmål må du endelig bare kontakte os.

  • Hue Lightstrip Plus kan jeg bruge det afklippet stykke?
    Ja, det kan du faktisk. Men det kræver noget tilbehør iform at nogle samlestykker som kan sættes på, og som kan sættes sammen med enten et andet klippet stykke Hue strip, eller en Hue Plus forlænger strip. Du kan se alt tilbehør til Hue Lightstrip Plus her.

 

  • Min Hue lampe skal ikke sidde på strømudtaget, men der er ingen indgang til strømledningen?
    Philips laver ikke hul til ledninger i deres baldakiner. Du skal selv lave et hul. Er materialet aluminium er det nemmeste at bruge en rund fil til at lave en lille fordybning som passer med en ledning. Materialet er nemt at arbejde i.

 

  • Hvordan styrer man sit Hue lys når man ikke er hjemme?
    Du skal oprette en Philips Hue profil, som giver dig adgang til betjening af Hue lys, når du ikke er hjemme. 
    Åben Hue app -> Settings -> Out of home control -> Opret din profil

 

  • Kan jeg bruge Hue udendørs?
    Ja det kan du godt hvis du bruger en udendørslampe som er IP godkendt til udendørs brug, eller en Philips Hue udendørslampe. Hue lyskilder tåler temperaturer fra -10 til 40 grader, dog kan Hue color udgaven kun holde fra 0 til 40 grader.

 

  • Kan jeg bruge Hue med IHC?
    Det korte svar er nej. Du kan ikke bruge Hue med IHC, da de styres på forskellige måder. Der findes dog muligheder for at kombinere disse systemer, men det kræver noget udstyr og det er noget vi ikke supportere, men vil du vide mere så Google: Visility

 

 

  • Virker Hue Dimming Switch til Hue Lightstrips?
    Ja du kan godt bruge en Dimming Switch på en Lightstrip, men kun de 4 hvide nuancer. Hvis du har en Bridge, er  det muligt at skifte farve på din Hue Strip via opsætningen i app'en.

 

  • Hvor meget Hue Tilbehør kan jeg have på en Bridge?
    Du kan have op til 200 regler på din bridge. Hver Hue tilbehør optager forskellig antal regler. En Dimming Switch optager som standard 20 regler, en Motion Sensor optager 8 regler og en Tap optager 4 regler. 
    Men opsætter du dit Hue tilbehør i Apple Home App i stedet for Hue Appen, så tæller reglerne ikke med i regnstykket og du kan derfor have flere tilsluttet end hvad de 200 regler begrænser.

 

  • Kan jeg have 2 eller flere Hue Bridges?
    Hvis du har brug for flere lyskilder end der kan forbindes til en bridge, så skal du have en bridge mere. Du kan tilføje en bridge mere i din App, men de 2 bridges kan ikke forbindes til hinanden. Appen giver dig bare mulighed for at skrifte hurtigt imellem de to. 
    Du kan altså ikke forbinde de 2 systemer, da de vil optræde som hvert sit. Det er derfor heller ikke muligt f.eks. at indstille en Switch til at slukke alt lys på begge bridges.

 

  • Hvor mange lyskilder kan jeg have på en Bridge?
    Du kan have op til 50 lyskilder (både pærer og lamper) på en Hue Bridge - det er testet til at virke med op til 64 lyskilder, men der ikke supporteret eller anbefalet af Philips, da det kan påvirke performance på systemet.

 

  • Kan jeg have 2 Dimming Switch til én pære/lampe?
    Ja, det kan du faktisk godt. Se hvor nemt det er i denne video-guide på vores LampeGuru youtube kanal.

 

 

 

Philips Hue på LampeGuru.dk

 

Nyttige links til dette indlæg

Se alt Philips Hue på LampeGuru.dk

Købt Hue hos LampeGuru.dk som er defekt? - Udfyld formularen her

Få hjælp på MeetHue's supportside (åbner i nyt vindue).

 

Del dette